بستن

 باك خودرو را يك‌بار پر كنيد و 1200 كيلومتر برانيد

خودرويي براي خانواده

باك خودرو را پر كنيد و با آن تا 1273 كيلومتر رانندگي كنيد! اين يك ويژگي قابل احترام است كه در Volkswagen Sharan ديده مي‌شود، خودرويي كه گرچه مي‌توانست بيش از اينها دوستدار محيط زيست باشد، اما به هر حال با مصرف بهينه سوخت يكي از دوستداران آن به شمار مي‌آيد!





فروش بيش از 600 هزار دستگاه نشان مي‌دهد Volkswagen Sharan خودروي مطلوب بسياري از خانواده‌ها در سراسر اروپاست. البته اين فروش به نسخه ابتدايي اين خودرو مربوط مي‌شود. خبر خوش اين است كه نسخه دگرگون شده و مملو از فناوري‌هاي نوين آن تا چند هفته ديگر به دنيا معرفي مي‌شود. اين خودروي جديد چندي پيش در نمايشگاه بين‌المللي خودروي ژنو رونمايي شد و طي 2ماه گذشته هنوز هم كارشناسان امور خودرو اين تازه‌وارد ديدني را زير ذره‌بين كارشناسي خود نگاه داشته‌اند. شايد در يك جمله بتوان Volkswagen Sharan جديد را كه يكي از جديدترين محصولات در رديف خودروهاي كابين‌دار و به اصطلاح خانوادگي به شمار مي‌آيد اين‌گونه توصيف كرد: محصولي مبتني بر مجموعه‌اي از فناوري‌هاي نوين كه در عين حال كه مطلوب خانواده‌ها به عنوان خودرويي خانوادگي است بلكه با فروش خيره‌كننده كمك زيادي به سر و سامان يافتن اوضاع مالي برند توليدكننده‌اش كرده است!





قبلي، از زمين تا آسمان

در طراحي Volkswagen Sharan تلاش شده ايده‌هاي مختلفي براي نخستين بار به كار گرفته شود. به عنوان مثال درهاي عقبي خودرو به صورت كشويي باز و بسته مي‌شود كه در مقايسه با نسخه قبلي تفاوت قابل توجهي به شمار مي‌آيد. اما اين تنها يك آغاز است. مقايسه نشان مي‌دهد تقريبا در 99درصد موارد نسخه جديد با نسخه قبلي تفاوت دارد. اگر جستجوي خود را از فضاي داخلي خودرو آغاز كنيم با مجموعه‌اي از فناوري‌ها و قابليت‌ها روبه‌رو مي‌شويم. به عنوان مثال صندلي‌ها به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه 7 نفر براحتي درون آن جاي مي‌گيرند و در عين حال براي هر 7 نفر نيز كيسه‌ها نصب شده است. البته با توجه به تمايل مشتري نسخه‌هاي 5، 6 و 7 صندلي اين خودرو روانه بازار مي‌شود. نكته جالب اين است كه صندلي‌ها قابليت قرار گرفتن در 12 وضعيت مختلف را دارند. اين قابليت در مواقع استفاده از خودرو در سفرهاي طولاني كاملا به چشم مي‌آيد. در چنين خودروهايي كه تا 3 رديف صندلي ديده مي‌شود، نحوه خم كردن صندلي‌هاي رديف وسط يكي از شاخص‌هاي اصلي در نظر گرفتن نمرات برتر براي خودرو است. در Volkswagen Sharan از فناوري موسوم به «آسان خم شو» استفاده شده است، به طوري كه سرنشين براحتي و تنها با فشردن يك دكمه مي‌تواند صندلي را خم و سپس به حالت نخست در آورد.

در Volkswagen Sharan فضاي كافي براي تفريح كودكان در خودرو وجود دارد و اين درحالي است كه فضاي داخلي آن در شب هنگام و با روشن شدن چراغ‌هاي زنون و LED رويايي مي‌شود. براي راحتي بيشتر راننده ترمز دستي به صورت الكترونيكي طراحي شده است. همچنين براي اين‌كه راننده بتواند بهترين پارك خودرو را داشته باشد از نسل جديد فناوري كمك پارك بهره گرفته شده است. اين بدان معناست كه راننده با استفاده از دوربين مخصوصي كه در قسمت عقبي خودرو كار گذاشته شده است بهترين ديد ممكن از فضاي عقبي و جزئيات آن حتي فضاي كم ميان درختان و گوشه ديوارها را دارد.

سقف خودرو به طور كشويي متحرك است كه در مقايسه با نسخه قبلي چشم‌انداز بيش از 300 درصدي براي لذت بردن از محيط اطراف خارج از شهر در اختيار سرنشينان قرار مي‌گيرد. از آنجا كه عمدتا از اين خودرو براي سفرهاي كوتاه و طولاني استفاده مي‌شود، مهندسان فولكس واگن در اقدامي‌ ابتكاري سيستم 3 وضعيتي كنترل اوضاع جوي براي فضاي داخلي خودرو در نظر گرفته‌اند كه با توجه به محيط سرد يا گرم اطراف مي‌توان وضعيت دلخواه را انتخاب نمود.


  صرفه‌جو

در نسخه جديد Volkswagen Sharan از 4 موتور توربو تزريق مستقيم بنزين و ديزل استفاده شده است كه در مقايسه با نسخه قبلي تا 21 درصد راندمان مصرف سوخت بهتري دارند. ميانگين مصرف سوخت اين خودرو در هر 100 كيلومتر تنها 5/5 ليتر است كه البته به ازاي طي هر يك كيلومتر مسافت 145 گرم گاز CO نيز روانه جو زمين مي‌كند. خودرو حداكثر سرعتي درحدود 194 كيلومتر بر ساعت دارد كه البته برخي منتقدان امور خودرو مي‌گويند اين رقم مي‌توانست بيشتر از اين باشد. اما در اين خودرو برخي آمار و ارقام و معادلات است كه هر مشتري را براي خريد آن وسوسه مي‌كند، آن هم در شرايط فعلي كه تأمين سوخت براي خودروها به يك مشكل بزرگ جهاني تبديل شده است:Volkswagen Sharan با هر باك پر كه تا 70 ليتر گنجايش دارد 1273 كيلومتر را طي مي‌كند!

Volkswagen Sharan جديد در مقايسه با نسخه قبلي 22 سانتي‌متر طولاني‌تر يعني 85/4 متر است و اين يعني تا دلتان بخواهد فضاي كافي براي سرنشينان درون خودرو وجود دارد. پهناي خودرو نيز 2/9 سانتي‌متر بيشتر شده، اما جالب اينجاست كه ارتفاع خودرو تقريبا 2 سانتي‌متر كمتر از نسخه قبلي شده اما زماني كه درون آن قرار مي‌گيرد با فضاي بزرگ‌تري مواجه مي‌شويد.



توجه به ضريب ايمني خودرو و سرنشينان

در Volkswagen Sharan از سيستم دوربيني مخصوصي استفاده شده است كه به راننده در تشخيص دقيق و سريع فاصله خودرو با ساير خودروهاي مجاور كمك مي‌كند.

به اين ترتيب مي‌توان متصور شد ضريب ايمني خودرو به خصوص در سرعت‌هاي بالا به لطف اشراف بيشتر راننده به جاده و خودروهاي اطراف تا چه حد افزايش مي‌يابد. باز هم سراغ قسمت‌هاي داخلي خودرو و اين بار صندلي‌ها مي‌رويم. يكي از امتيازاتي كه براي اين خودرو مي‌توان متصور شد ، خم شدن راحت صندلي‌هاي رديف سوم و استفاده از فضايي قابل توجه براي قرار دادن بار و وسايل مختلف است. اين قابليت به خانواده‌هايي كه بيش از 2 فرزند داشته و براي مسافرتي چند روزه برنامه‌ريزي كرده‌اند كمك زيادي مي‌كند تا در فضاي داخلي با راحتي بيشتر از مشاهده مناظر اطراف خارج شهر لذت ببرند.

فولكس واگن اين خودرو را به خانواده‌هايي پيشنهاد مي‌كند كه 2 يا بيشتر فرزند دارند. با اين حال آن دسته از تجار و بازرگاناني كه همواره در مسافرت‌هاي بين‌شهري بوده و چاره‌اي جز حمل مقاديري بار و نمونه كالا ندارند، Volkswagen Sharan يك انتخاب عالي است. تابستان 2010 يعني تنها چند هفته ديگر زماني است كه اين برند فروش تجاري Volkswagen Sharan كه تفاوت‌هاي آشكاري با نسخه ابتدايي دارد را آغاز مي‌كند. فولكس واگن براي فروش قابل توجه اين خودرو برنامه‌ريزي‌هاي گسترده‌اي كرده است و در نظر دارد از آن به عنوان سكوي پرتابي تازه در دنياي خودروهاي كابين‌دار يا همان خودروهاي خانوادگي استفاده كند. اين درحالي است كه درخصوص طراحي و ساخت اين نوع خودروها رقابت داغي ميان برندهاي شناخته شده صنعت خودروسازي جهان شكل گرفته است.


‌مهدي پيرگزي/ جام جم

http://www.jamejamonline.ir

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1393/11/10     
تعداد مشاهده :3593
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : مشخصات فنی انواع خودرو ها


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 127
تاریخ :1403/2/27
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.